درمان کیست مویی

  • ۰
  • ۰

درمان کیست مویی در طب سنتی از نظر طب سنتی تقریباً هیچ گاه نیاز به انجام درمان پرعارضه، پرخرج و پر زحمت کیست از راه جراحی نیست. از دیدگاه طب سنتی درمان کیست مویی بدون جراحی نیز امکان‌پذیر است. مواردی از این راه های درمان کیست مویی در ذیل آورده می شود.در این مقاله به توضیح و ذکر علائم و چگونگی تشخیص آن و راه درمان بیماری کیست مویی می پردازیم. با شفا کلینیک همراه باشید.

درمان کیست مویی در طب سنتی

به منظور درمان کیست مویی با طب سنتی مقداری اسپرزه را آسیاب کرده با مرهم سیاه (که در عطاری ها معمولا به نان پماد اکتیول شناخته می شود) مخلوط کرده و روی کیست بمالید. این ضماد را روزی ۲ بار(صبح و شب) عوض کنید. بعد از چند روز استفاده، کیست سر باز کرده، شروع به تخلیه می کند. ضماد فوق را تا تخلیه کامل کیست، یعنی تا وقتی خروج چرک ادامه دارد، استفاده کنید. روش دیگر برای درمان گیاهی کیست مویی استفاده از ضمادی با ترکیب تخم کتان و شیر است که برای سرباز کردن کیست مفید است.

درمان کیست مویی در طب سنتی

درمان خانگی کیست مویی

در صورت‌ عفونت‌ کیست‌ به منظور کمک به درمان خانگی کیست مویی از حمام‌ آب‌ گرم‌ برای‌ تخفیف‌ درد استفاده‌ کنید. در یک‌ لگن‌ آب‌ گرم‌ به‌ مدت‌ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ بنشینید و این‌ کار را هر چند بار که‌ لازم‌ است‌ تکرار کنید.

برای درمان خانگی کیست مویی هر روز یک قاشق غذا خوری آویشن آسیاب نشده و یک قاشق غذا خوری گل خطمی را با یک و نیم لیوان آب، نیم ساعت روی شعله کم بجوشانید و سپس آن را صاف و شیرین کرده و میل کنید. افراد گرم مزاج می توانند ۵ عدد عناب و افراد سرد مزاج هم یک قاشق مربا خوری بابونه به این ترکیب اضافه کنند.

درمان سنتی کیست مویی برای کیست هایی که عفونت زیادی دارند این است که یک ظرف چینی را کاملا به صورت ریز خرد و پودر کنید و با خرما مخلوط کنید و روی کیست ضماد کنید. این ضماد بسیار سریع عمل می کند و کیست را تخلیه می کند.ضمادهای دیگری نیز در طب سنتی وجود دارند که می‌توانید پس از مشورت با پزشک طب سنتی و بسته به نوع و شدت بیماری خود از آن‌ها استفاده کنید.

در نهایت و به عنوان آخرین روش درمان سینوس پیلونیدال با طب سنتی استفاده از حجامت یا زالو اندازی اطراف کیست، درمانی کمکی و در عین حال بسیار موثر است به ویژه زمانی که کیست دچار عفونت حاد شده باشد و با علایمی مثل درد و قرمزی محل و تب همراه باشد. حجامت یا زالواندازی حتی می تواند به عنوان گزینه اول، قبل از شروع سایر اقدامات مد نظر قرار گیرد. این اقدامات حتماً و حتماً باید توسط پزشک متخصص و با تجربه طب سنتی انجام پذیرد.

نشانه‌ های تشخیص بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

علایم یا نشانه‌های کیست مویی یا سینوس پیلونیدالکیست مویی یا سینوس پیلونیدال در ابتدا هیچ علامت یا نشانه‌ ی قابل توجهی جز یک گودی کوچک در سطح پوست ندارد. علائم کیست مویی تازه از زمانی شروع به ظاهر شدن می‌کند که پوست تحریک شده عفونی و آلوده شود. سینوس مویی پس از آلودگی به سرعت به یک کیست (یک کیسه بسته پر از مایع) و یا یک آبسه (بافت متورم و ملتهب که در آن چرک جمع شده است) تبدیل می‌شود.

درمان کیست مویی در طب سنتی

نشانه‌ های عفونت کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

  • درد شدید در هنگام نشستن یا ایستادن
  • تورم و گرمی کیست
  • قرمزی و ایجاد زخم در پوست اطراف آن
  • خروج ترشحات خونی و چرکی با بوی بد از محل آبسه
  • موی بیرون زده از ضایعه
  • ایجاد سوراخ‌هایی در پوست
  • تب خفیف و نادر
  • رطوبت غیرمنتظره در پایین کمر

مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی

ما توانسته ایم با بهره گیری از بهترین و برترین دستگاه های روز دنیا در محیطی کاملا بهداشتی توسط کادری مجرب و حرفه ای و همچنین پزشک متخصص اقدام به درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله درمان بواسیر ، درمان شقاق ( درمان فیشر ) ، درمان کیست مویی ، درمان فیستول ، درمان توده های ناحیه تناسلی ، درمان زگیل تناسلی به طور تخصصی و بدون درد و بیهوشی نموده و رضایت بیماران عزیز را جلب نمائیم و در سریع ترین زمان ممکن آن ها بهبود دهیم.

پذیرش: از شنبه تا پنجشنبه فقط با تعیین وقت قبلی

تلفن گویا  ۰۲۱۴۵۱۸۶۹۵۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی